پیشاپیش عید سعید فطر بر مسلیمین مبارک - بچه های باخرز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بچه های باخرز

 

عید سعید فطر، عید آسودگی از آتش غفلت و رهیدگی از زنجیر نفس است که در بین مسلمانان از جایگاه خاصی بر خوردار است و میهمانان حضرت حق در آن اجر و پاداش خود را از خداوند می طلبند.
در این روز بزرگ که یکی از چهار عید رسمی مسلمانان است، مسلمین به شکرانه یک ماه عبودیت و بندگی به شکرانه رهیدگی از زنجیر نفس جشن می گیرند.
بهترین جلوه و جشن این روز برگزاری نماز عید فطر است که مؤمنین در مصلی ها با اتحاد و انسجام خاص شکوه و عظمت اسلام را به نمایش می گذارند.
روز زیبا و باشکوه که مسلمین به پاسداشت مهرورزی پروردگار مهربان، در آب رحمت الهی روح و جان می شویند و جامه آمرزش و آسودگی از آتش جهنم بر تن نموده و پس از گذشت یک ماه در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند " که خود به آنان وعده داده" می ‏خواهند.
اجر و پاداشى که امیرالمؤمنین، حضرت على (ع) نیز در یکى از اعیاد فطر خطبه اى خوانده‏ اند و در آن مؤمنان را بشارت و مبطلان را بیم داده ‏اند که:
اى مردم! این روز شما روزى است که نیکوکاران در آن پاداش می ‏گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مأیوس و ناامید می ‏گردند و این شباهتى زیاد به روز قیامتتان دارد، پس با خارج شدن از منازل و رهسپار جایگاه نماز عید شدن، به یاد آورید خروجتان از قبرها و رفتنتان را به سوى پروردگار، و با ایستادن در جایگاه نماز به یاد آورید ایستادن در برابر پروردگارتان را و با بازگشت ‏به سوى منازل خود، متذکر شوید بازگشتتان را به سوى منازلتان در بهشت‏ برین، اى بندگان خدا، کمترین چیزى که به زنان و مردان روزه ‏دار داده می‏شود این است که فرشته ‏اى در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا میدهد و میگوید:
«هان! بشارتتان باد، اى بندگان خدا که گناهان گذشته‏ تان آمرزیده شد، پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه بقیه ایام را بگذرانید.»
آری در عید فطرت و خودسازى که همان "بازگشت‏ به فطرت‏ پاک انسانیت است"، مسلمین با دعا و یاد خدا جشن وصول به مرحله یقین که اساس خودسازى است، را برگزار کرده و پیروزی بر نفس را جشن می گیرند.
این رهیدگان و آزادگان از بند اسارت شیطان، از بارگاه الهی عیدی خود را شرافت، کرامت و فضیلت می خواهند و می گویند: پروردگار! به پاسداشت مهرورزی تو، روزه گرفتیم و اکنون به نماز فطرت، پاک میرویم و در آبی رحمتت روح و جان می شوییم و تن پوش آمرزش بر تن می نماییم.
چه شیرین است حلاوت و پیروزی تسلّطِ بر نفس و زمام هوسها و هواها و شهوات، آنهم پس از یک ماه ریاضت در ماه ضیافت الله(رمضان)، که یک ذخیره و عطیّه الهى است برای مسلمانان.
بیاییم در این لحظه های سبز استجابت، شاخه های نخل آرزو را در دست بگیریم و ظهور موعود آخرین را از خداوند بخواهیم.

 عید سعید فطر

بر همه عاشقان و دلدادگان صیام،

 میهمانان حضرت حق

 مبارک باد.


نوشته شده در پنج شنبه 89/6/18ساعت 11:36 صبح توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |
پایگاه جامع اطلاعات دینی شهرستان تایباد

ابزار مذهبی وبلاگ
 فال حافظ - قالب وبلاگ

.


جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

designer

دریافت کد آهنگ